12
12
 ledige stillinger på HKStatjob
328
328
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Skattestyrelsen

Skattestyrelsen

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 28-03-2019

Kvalitetsbevidst kollega til økonomistyring og rapportering i ledelsessekretariatet Særlig Kontrol, Skattestyrelsen

Vil du være med til at løse Skattestyrelsens opgaver i forhold til økonomisk kriminalitet og skatteunddragelse?

 

Er du detaljeorienteret, har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer, og trives du med at have det store overblik samtidig med at have ansvaret for drift og overholdelse af deadlines? Trives du samtidig med at arbejde i en organisation i forandring, så er jobbet i ledelsessekretariatet Særlig Kontrol i Skattestyrelsen måske noget for dig.

 

Ansvar og opgaver

Skattestyrelsens fagområde Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for, at organiseret og grænseoverskridende skattesvindel opdages og forebygges. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da det har fundamental betydning for den enkelte danskers retsfølelse og tillid til skatteforvaltningen.

 

Området omfatter særlig komplekse sager, der ofte involverer en større kreds af skattesubjekter, særegne forretningsmetoder og komplekse juridiske forhold. Der er ofte tale om sager af international karakter, som kræver samarbejde med udenlandske myndigheder.

 

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol søger en dygtig, samarbejdsorienteret og proaktiv medarbejder, der sammen med sekretariatets anden økonomimedarbejder kan bistå kontorchefen med styring, opfølgning og afrapportering af fagområdets økonomi og KPI målinger, samt sikre, at kontoret overholder deadlines og leverer ledelsesbetjening af høj kvalitet til fagdirektøren og dennes ledergruppe.

 

Det indebærer bl.a. styring af arbejdet i forbindelse med:

 

  • Kvalitetssikring af økonomimateriale til fagdirektøren/ledergruppen

  • Bidrage til styring og opfølgning af fagområdets økonomiske rammer, fx finanslovsbevillinger og øvrige budgetter

  • Understøtte og rådgive ledelsen i styringen af deres økonomi fx ved udarbejdelse af budgetter, lønprognoser mv.

  • Analyser, opfølgningsaktiviteter og bidrag til sager til direktionen, departementet og Folketinget

  • Levering af sekretariatsbistand og ledelsesstøtte til fagdirektøren og dennes ledergruppe

  • Bidrage til at udvikle og effektivisere styrelsens koncepter og principper for økonomistyring i samarbejde med centrale funktioner i Skattestyrelsen.

 

 

Konkret vil du skulle samarbejde tæt med kontorets økonomimedarbejder og kvalitetssikre form og indhold af budgetter, oplæg og skriftlige produkter fra hele fagområdet, andre fagområder og styrelser i skatteforvaltningen. Du vil i den forbindelse også skulle samarbejde med en bred vifte af interessenter både i og uden for organisationen.

 

Dine kompetencer

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, gerne på kandidatniveau, som fx cand.merc., cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende. Du er evt. nyuddannet eller har et par års erfaring fra en lignende stilling. Gerne kombineret med et par års relevant erfaring fx fra et departement eller en statslig styrelse, gerne i en sekretariats- eller økonomistyringsfunktion.

 

For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du:

 

  • Har et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater

  • Kan indgå i det kollegiale samarbejde og bidrage til at sikre en høj kvalitet i opgaveløsningen

  • Har evner til at arbejde selvstændigt og tage ansvar og motiveres af, at hverdagen ofte byder på uforudsete opgaver med korte deadlines

  • Er talstærk og har en analytisk tilgang til at forstå økonomiske problemstillinger og se løsningsmuligheder

  • Har gennemslagskraft og udviser empati og initiativ i omgangen med kolleger og samarbejdspartnere.

 

 

Du trives i en uforudsigelig hverdag og i en organisation, der er under forandring. Du bliver motiveret af at finde løsninger og bidrage til at bygge et nyt sekretariat op. Du vil i ledelsessekretariatet få en stor berøringsflade, hvorfor det er en fordel, hvis du trives med en aktiv og kontaktfyldt arbejdsdag herunder også trives med selv at være den opsøgende part. Du vil komme til at indgå i en fagligt stærk gruppe af medarbejdere, der brænder for at understøtte gode beslutningsprocesser, sikre god opfølgning samt at skabe gode og positive relationer - både internt og eksternt. Du er rolig og diplomatisk i din kommunikation og evner at holde fokus på sagen.

 

Du tager ansvar for de leverancer, du skal udarbejde og sikrer, at de er af høj kvalitet.

 

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol blev oprettet i forbindelse med omorganiseringen af SKAT, og det er derfor et forholdsvis nyt kontor i fagområdet. Kontoret har p.t. otte medarbejdere og ledes af en kontorchef. Pr. 1. april 2019 bliver ledelsessekretariatet en del af afdelingen Kompleks Svig, som ledes af en underdirektør.

 

Vores arbejdsdag er præget af et højt tempo med mange samarbejdspartnere både i fagområdet, på tværs af hele skatteforvaltningen og eksternt. Kontoret er præget af et udstrakt samarbejde om opgaverne og en uformel omgangstone.

 

Ansøgning og kontakt

Hvis du synes stillingen lyder som noget for dig, så send din ansøgning med CV, eksamensbevis med karakterer og eventuel yderligere dokumentation for dine kompetencer senest den 22. april 2019. Samtaler vil blive afholdt løbende. Tiltrædelse ønskes snarest muligt.

 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Gry Ahlefeld-Engel på telefon 72 37 36 62.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

 

Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Alle 9, 2630 Høje Taastrup.

 

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Dette er et genopslag.

 

Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk  

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Kontakt

Skattestyrelsen

Helgeshøj Alle 9
2630
Taastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
28-03-2019
Udløber:
22-04-2019
Kviknummer:
LJA-71990857
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Lignende job
Gældsstyrelsen
Tønder, Syd- og Sønderjylland
Frist:
21-07-2019
HK Østjylland
Østjylland
Frist:
09-08-2019