8
8
 ledige stillinger på HKStatjob
202
202
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 20-12-2018

Medarbejder til revisionsopfølgning i en ny styrelse i rivende udvikling

Vi søger en ny kollega til Revisionsopfølgning og aktindsigt, som skal være med til at styrke koordineringen af igangværende revisioner og aktivt være sparringspartner for kolleger og chefer i fagområderne i forbindelse med udarbejdelse af konkrete handleplaner - ud fra en risikobaseret tilgang. Har du lyst til dette, så hører vi gerne fra dig.

 

Revisionsopfølgning og aktindsigt dit nye kontor

Kontoret er en del af den nye Udviklings- og Forenklingsstyrelse.  Du bliver en del af en styrelse, der arbejder med såvel it-drift som med avanceret it- data- og procesudvikling. Kontoret har ansvaret for at hjælpe alle kontorer i den nye styrelse godt igennem revisioner fra såvel Rigsrevisionen som Skatteministeriets Koncernrevision samt styre og guide kontorerne igennem aktindsigtsanmodninger fra start til slut og endelig løbende at rapportere til direktionen.

 

Som medarbejder i Revisionsopfølgning og aktindsigt vil du være med til at styrke koordineringen af igangværende revisioner og være aktiv sparringspartner på udarbejdelse af konkrete handleplaner ud fra en risikobaseret tilgang.

 

Du skal bl.a.:

 

  • rapportere til direktionen

  • koordinere igangværende revisioner i de enkelte kontorer i egen styrelse og ligeledes koordinere med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen 

  • optimere revisionsprocesserne

  • være sparringspartner og følge op på fremdrift i kontorernes behandling af revisionsanmærkninger

  • selvstændigt og proaktivt identificere sårbarheder på styrelsens område

  • tilegne dig kompleks faglig viden, som du kan omsætte til risikobaseret ledelsesinformation og anbefalinger til styrelsens ledelse 

  • bearbejde revisionsdata og fremstille et risikobaseret overblik over potentielle sårbarheder. 

 

 

Vi lægger vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning og kombinerer det gerne med et tværgående samarbejde. Vi vil gerne være med til at videreudvikle dig. Mange af vores opgaver løses i samarbejde med kolleger i kontoret, hvor vi lægger vægt på løbende og gensidig sparring. Vi har fokus på balance mellem arbejdsliv og privatliv, gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i en ofte travl hverdag.

 

Om dig

Vi leder efter stærke og erfarne medarbejdere, der har en relevant uddannelse som f.eks. skatterevisor, cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende. Du har erfaring med styring af processer, gerne kombineret med konkret erfaring med håndtering og opfølgning på Rigsrevisionens rapporter. Du formulerer dig kort, klart og præcist i skrift og tale. Du har erfaring med forberedelse af beslutningsgrundlag for en topledelse. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med ledelsesinformation på revisionsområdet. 

 

Desuden kan du nikke genkendende til, at du har:

 

  • stærke analytiske kompetencer og evne til at tilegne dig nyt stof hurtigt

  • stærke samarbejdsevner og relationelle kompetencer

  • vilje og evne til at påtage sig en rolle som faglig sparringspartner

  • personlig robusthed og evne til at håndtere arbejdspres og vanskelige problemstillinger.

 

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket Søg jobbet senest den 15. januar 2019. Der vil løbende blive indkaldt til og afholdt samtaler. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Jeanette Sporleder Ebbesen på tlf. 72 37 33 99.

 

Der kan blive gennemført test i forbindelse med rekrutteringsprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. 

 

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning 

 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. 

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Kontakt

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Østbanegade 123
2100
Købenahavn Ø
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
20-12-2018
Udløber:
15-01-2019
Kviknummer:
LJA-68996600
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Lignende job
Kødkontrollen, Danish Crown
Sønderborg, Syd- og Sønderjylland
Frist:
02-07-2019
Gældsstyrelsen
Tønder, Syd- og Sønderjylland
Frist:
21-07-2019