3
3
 ledige stillinger på HKStatjob
102
102
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Skattestyrelsen

Skattestyrelsen

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 04-06-2020

Specialister til Skattestyrelsens indsats mod økonomisk kriminalitet

Har du en god skatte- og regnskabsmæssig forståelse, og har du erfaring med revision og regnskabsaflæggelse? Vil du bruge den viden og evne til at lave revision og sagsbehandling af komplekse og forskelligartede typer af sager, der alle bidrager til Skattestyrelsens indsats mod økonomisk kriminalitet? Så er du måske en af de specialister, vi søger til afdelingen for Kompleks Svig i Skattestyrelsen.

 

Om afdelingen Kompleks Svig

Du bliver en del af afdelingen Kompleks Svig i fagområdet Særlig Kontrol i Skattestyrelsen. Afdelingen tager sig bl.a.  af komplekse sager, hvor der som udgangspunkt men ikke nødvendigvis - er en indikation af strafbare handlinger. Sagerne oversendes som hovedregel fra Skattestyrelsens øvrige afdelinger, og sagerne er kendetegnet ved et eller flere forhold, herunder fx at de:

  • involverer en større kreds af personer og selskaber

  • omfatter særegne forretningsmetoder

  • omfatter komplekse juridiske ejerforhold

  • omfatter særegne grænseoverskridende aktiviteter.

 

Kompleks Svig varetager endvidere koordinerings- og analyseopgaver, der understøtter, at Skattestyrelsen kan imødegå national og international organiseret kriminalitet og skattesvindel. Der er i Skatteforvaltningen stor opmærksomhed på de arbejdsopgaver, som afdelingen varetager, og det omkringliggende samfund har ligeledes stort fokus herpå.

 

Dine arbejdsopgaver Håndtering af komplekse og forskelligartede typer af sager

Som vores nye specialist kommer du til at bruge din viden og evner til at lave revision og sagsbehandling inden for komplekse og forskelligartede typer af sager. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • indledende undersøgelser og planlægning af kontroller

  • gennemførelse af regnskabsrevisioner og kontroller

  • sagsbehandling i forbindelse med afgørelser mm.

  • bistand til politi og anklagemyndighed.

 

Sagerne kan omhandle både skat, moms og afgifter, og din opgave bliver at afdække eventuel svig i de ofte komplekse sagskonstruktioner med fx mange selskaber, der både kan være placeret i Danmark og udlandet.

 

Ved manglende regnskabsgrundlag skal du finde måder at rekonstruere indtjeningen ud fra eksempelvis eksterne oplysninger.

 

Dine kompetencer Erfaring med revision og regnskabsaflæggelse

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som fx skatterevisor, cand.merc., HD eller lignende regnskabsmæssig og/eller skattemæssig baggrund. Gennem studie og erhvervserfaring har du opnået gode kompetencer inden skat og moms og erfaring med revision og regnskabsaflæggelse og -kontrol.

 

For at lykkedes i stillingen er det desuden vigtigt, at du:

  • har gode samarbejdsevner og er effektiv samt seriøs i opgavevaretagelse

  • har personlig og faglig gennemslagskraft, så du kan håndtere tilspidsede situationer

  • kan forklare komplekse problemstillinger på en enkelt og præcis måde

  • trives med at arbejde i teams

  • er resultatorienteret og kan bevare overblikket, selvom informationsmængden er kompleks og omfattende.

 

Vi tilbyder

Vi tilbyder udfordrende, spændende og alsidige arbejdsopgaver, som løses i tæt samspil med andre afdelinger i Skatteforvaltningen, politi og andre offentlige myndigheder.

 

Du får mulighed for selv at have indflydelse på din arbejdsdag i et miljø, der er præget af høj faglighed, engagement og en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone.

 

Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os såvel fagligt som menneskeligt, så vi hele tiden løser vores opgaver effektivt samtidig med, at den gode trivsel opretholdes.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest onsdag den 17. juni 2020. Vi forventer at afholde samtaler i uge 26.

 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Tove Baden (tlf. 72 38 83 98). 

 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet reference og straffeattest.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

 

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver efter nærmere aftale enten Kratbjerg 236, 3400 Fredensborg eller Helgehøjs Alle 9, 2630 Taastrup.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

 

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere. 

 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk   

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.


Kontakt

Skattestyrelsen

Helgeshøj Alle 9
2630
Taastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
04-06-2020
Udløber:
17-06-2020
Kviknummer:
LJA-80396924
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed