3
3
 ledige stillinger på HKStatjob
102
102
 ledige stillinger i profiljob netværket
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 27-05-2020

Vi søger nye kollegaer, der brænder for krydsfeltet mellem Økonomi og IT-udvikling

Om kontoret

Kontoret for Estimering i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen udarbejder business cases for it-udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen. Kontoret understøtter estimeringen af omkostninger og gevinster for it-projekter på tværs af hele den samlede projekt- og opgaveportefølje i Skatteforvaltningen, hvilket omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr.

Kontoret har ansvaret for at udvikle og vedligeholde nye metoder og redskaber til estimering af it-udviklingsprojekter, der kan sikre, at Udviklings- og forenklingsstyrelsens it-projekter baseres på så sikkert et økonomisk grundlag som muligt. Vores metodekasse er alsidig, og vi arbejder med alt fra facilitering af workshops med it-eksperter og udviklingsteams til udvikling af datadrevne omkostningsmodeller.  Kontoret arbejder desuden med indsamling og analyse af økonomi-, projekt- og markedsdata, der bidrager til at underbygge omkostningsskøn.

Vi er et nyt kontor, der fortsat er under opbygning, og vi arbejder med et helt nyt fag-felt, der i dag ikke eksisterer i den danske offentlige sektor. Det er derfor helt afgørende, at du er nysgerrig, motiveres af at nytænke og har mod på at kaste dig ud i en stejl læringskurve.

Om stillingen

Du vil blive en del af teamet for Projektestimering i Kontoret for Estimering, der regner på de forventede omkostninger og gevinster til styrelsens it-udviklingsprojekter, og som udvikler de redskaber og modeller, som bliver anvendt til estimering i styrelsen. Konkrete arbejdsopgaver vil bl.a. være at:

  • udarbejde business cases, herunder omkostnings- og gevinstestimater, for styrelsens it-udviklingsprojekter i samarbejde med bl.a. it-projektledere, arkitekter og skattefaglige eksperter

  • bidrage til udviklingen af en omkostningsmodel til estimering af it-udviklingsprojekter og efterfølgende driftsomkostninger

  • udvikle og bygge videre på værktøjer og modeller til beregning af risici og usikkerhed ved it-projekter samt beregning af gevinster

  • gennemføre risikoberegninger og følsomhedsanalyser

  • udarbejde proces- og tidsplaner samt facilitere workshops med faglige eksperter 

 

Vi tilbyder træning og uddannelse i estimeringsmetoder og -teknikker, ligesom du vil få styrket dine problemløsningskompetencer. I jobbet vil du hurtigt få et stort ansvar for egne analyser og arbejdsstrømme, og du skal have lyst til et job, hvor hverdagen er en kombination af opgaver med korte deadlines og større analyser, der løber over længere tid. Fælles for opgaverne er, at vi løser dem i tæt samarbejde med andre kontorer i styrelsen, hvor du vil kunne udvikle dine evner inden for samarbejde og kommunikation. Endelig arbejder vi projektorienteret i en teamstruktur, og hvor der er fokus på konstruktiv feedback og tæt sparring som en del af hverdagen. Du bliver en del af et team med engagerede og imødekommende kollegaer, hvor der både er fokus på faglig udvikling og et godt socialt sammenhold, hvor der er højt til loftet.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en længere videregående samfundsvidenskabelig eller it-relateret uddannelse ( fx cand.polit, cand.scient.pol, cand.merc., cand.it el. lign.), men din uddannelsesprofil er mindre afgørende. Det vigtigst for os er, at du:

  • er analytisk velfunderet med flair for tal og en dygtig problemløser

  • er hurtig til at sætte dig ind i en problemstilling og gribe en opgave struktureret an

  • er empatisk og god til at udvikle relationer og netværk på tværs i styrelsen og Skatteforvaltningen

  • er proaktiv og forstår at bruge dine personlige kompetencer til selvstændigt at drive processer med mange interessenter og finde løsninger

  • har kendskab til it-udvikling og drift og/eller lyst til at udvikle din viden på området

  • har forståelse for, hvad det vil sige at arbejde i en offentlig organisation og motiveres af at bidrage til en historisk transformation af skatteforvaltningen

 

Det er en fordel, hvis du er erfaren bruger af Excel og vant til at arbejde med data. Derudover vil erfaring med projektledelse eller projektarbejde ses som et stort plus, men det er ikke et krav.

Vi søger både erfarne og nyuddannede kandidater.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 10. juni. Spørgsmål besvares gerne af chefkonsulent Cecilie Holdt på 72376263 eller kontorchef Line Skytte på 5132 8882. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler afholdes løbende. Der søges flere kandidater til stillingen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Ansættelse kan både ske som fuldmægtig, special- og chefkonsulent alt efter erfaring. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle IT-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.


Kontakt

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
27-05-2020
Udløber:
10-06-2020
Kviknummer:
LJA-80337727
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Analyse,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed